Evlerde gördüğümüz pencerelerin birçoğu kare formdadır. Tamamen dairesel veya kemerli üst kısmı olan dekoratif bir pencere olabilirler, ancak çoğunlukla kare şeklindedirler.
Ancak eğer bir uçağa binip dışarıya baktığınızda o pencerenin yuvarlak olduğunu görürsünüz. İlk ticari jetlerin kare pencerelerle gökyüzüne çıktığını öğrendiğinizde şaşırabilirsiniz. Peki formları neden değişti?
Ancak uçaklar gelişmeye ve daha uzağa ve daha hızlı uçmaya devam ettikçe, yolcu konforu ve güvenliği için basınçlı kabinlere ihtiyaç duyuldu. İlk basınçlı uçak 1940 yılında üretilmeye başlandı.
De Havilland Kuyruklu Yıldızı
Hizmete girdiği ilk yılda 30.000’den fazla yolcu taşıdı. Uçak aynı zamanda yaklaşık 30.000 ft yükseklikte de uçabiliyordu. Bu, diğer uçakların uçmak zorunda olduğu hava koşullarında da uçabileceği anlamına geliyordu.
Şekil değişikliği
Katman Ekleme
Her uçak penceresinin üç katmanı vardır. En dıştaki katman, düzlemin dışındaki basıncı karşılamak için en kalın olanıdır. Sonra başka bir kalın katman var.
Pencereler uçakların büyük bir bölümünü oluşturduğundan, uçakların her zaman tabi olduğu güvenlik denetimlerinin değerli bir parçasıdır.